Vankien uusintarikollisuus ja kuntouttava toiminta vankeinhoidossa

Keskustelutilaisuus: "Vankien uusintarikollisuus ja kuntouttava toiminta vankeinhoidossa"
Ke 25.5. klo. 16.45-18.30
Tieteiden talo (Kirkkokatu 6, Helsinki), Sali 309

Vankeuden täytäntöönpanon tavoitteena on lisätä vangin valmiuksia rikoksettomaan elämäntapaan muun muassa edistämällä vangin elämänhallintaa ja sijoittumista yhteiskuntaan. Osana rangaistuksen täytäntöönpanoa vangeille tarjotaan erilaisia hoito- ja kuntoutusohjelmia, joiden keskeisenä tarkoituksena on uusintarikollisuuden vähentäminen. Mutta mitä kuntoutusohjelmien vaikuttavuudesta todella tiedetään? Miten vangit ja henkilökunta suhtautuvat ohjelmiin ja niiden toimivuuteen? Vähentävätkö kuntoutusohjelmat uusintarikollisuutta?

Suomen Kriminalistiyhdistys järjestää 25.5. klo 16.45 keskustelutilaisuuden aiheesta "Vankien uusintarikollisuus ja kuntouttava toiminta vankeinhoidossa". Tilaisuudessa alustavat HTT, erikoistutkija Sasu Tyni Rikosseuraamuslaitoksesta ja YTM, tutkija Teemu Kaskela A-Klinikkasäätiöstä. Tilaisuus järjestetään Tieteiden talolla osoitteessa Kirkkokatu 6, Helsinki.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:
Petri Danielsson
petri.danielsson@helsinki.fi

Scholarly Lite is a free theme, contributed to the Drupal Community by More than Themes.