12.11.2015 ”Suomalainen henkirikollisuus – henkirikollisuuden kehitys, syytekijät ja ominaispiirteet”
Kello 17.00–19.00
Tieteiden talo (Kirkkokatu 6, Helsinki), sali 312

Suomen henkirikostaso on ollut jo vuosia laskusuuntainen. Useimpien tulkintojen mukaan henkirikosten väheneminen on ollut osa laajempaa kansainvälistä kehitystä, jonka myötä henkirikollisuuden taso on viime vuosikymmeninä laskenut lähes kaikissa teollistuneissa maissa. Myönteisestä kehityksestä huolimatta Suomen henkirikostaso on edelleen muihin länsimaihin verrattuna varsin korkea. Mitkä tekijät ovat vaikuttaneet henkirikollisuuden vähentymiseen? Miksi Suomen henkirikostaso on edelleen vertailumaita korkeampi? Mitä yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia mekanismeja henkirikollisuuden taustalla on?

Suomen Kriminalistiyhdistys — Kriminalistföreningen i Finland järjestää torstaina 12.11.2015 tilaisuuden ”Suomalainen henkirikollisuus – henkirikollisuuden kehitys, syytekijät ja ominaispiirteet”. Tilaisuus järjestetään Tieteiden talon salissa 312 (Kirkkokatu 6, Helsinki) kello 17.00–19.00. Tilaisuudessa esiintyvät tutkimusjohtaja Janne Kivivuori (Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutti, Helsingin yliopisto) sekä ylilääkäri Hannu Lauerma (Psykiatrinen vankisairaala).

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Pyydämme kuitenkin ilmoittamaan osallistumisesta osoitteeseen petri.danielsson(ät)outlook.com. Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:
Petri Danielsson
petri.danielsson(ät)outlook.com

Scholarly Lite is a free theme, contributed to the Drupal Community by More than Themes.